Pages

Sunday, August 8, 2010

Begitulah Manusia

Aku tertarik dengan satu video di fb. Tajuknya "Adik Cuma Tanya Je Ibu." Sori la aku memang jenis buta IT tahap gaban punya so aku tak reti nak upload video tu dalam entry ni. Peace (-_-"). Sama2 kita hayati apa yang peng'create' video ni nak citerkan.

******************
IBU...insan yang sering kita lupa?

Bila seronok aku cari pasanganku,
Bila sedih aku cari Mak,
Bila berjaya aku ceritakan kepada pasanganku,
Bila gagal aku ceritakan pada Mak,
Bila bahagia aku peluk erat pasanganku,
Bila berduka aku peluk erat Emakku.

Bila bercuti aku bawa pasanganku,
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah Mak,
Bila sambut Valentine, aku bagi hadiah kepada pasanganku,
Bila sambut hari ibu, aku just mampu ucapkan Selamat Hari Ibu buat Mak.

Selalu aku ingat pasanganku,
Selalu mak ingat kat aku,
Bila2 aku akan telefon pada pasanganku,
Entah bila aku telefon mak,
Selalu aku bagi hadiah pada pasanganku,
Entah bila aku nak belikan hadiah untuk Mak.

Renungkan : 
"Kalau kau sudah habis belajar dan bekerja, bolehkah kau kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak, lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah."
Berderai air mata jika kita mendengarnya. Tapi kalau Mak sudah tiada...Makkkk!!!

p/s : Hmm betul ke tidak ini yang kita balas untuk mak kita. Anda saja yang tau jawapannya. Hayati.

4 comments:

Anip™ said...

huhu..aku dah penah terdengar..
thnx sbb berkongsi..jemput dtg blog aku eaa..komen aku nyer entry..huhu

nur 'afifah :) said...

hurm...
benda cmny..
kita xperasan kan..??
tp..
bnda tu lh yg smkin mnjadi-jadi skrng..
kan..??
we should not trea them like that... *_____-

afiq aiman said...

yes betul...sebab tu dipanggil manusia yg pd asalnya dtg dr perkataan insan yg bermaksud pelupa

~qiFFara~ said...

semoge mendapat kesedaran bersame...

"manusia mudah alpa"

Related Posts with Thumbnails